طرح توجیهی

طرح توجیهی یا Feasibility Study طرح امکان سنجی همانطور که مشخص است به معنای توجیه ( تشریح، توضیح، شرح) داشتن یک طرح است.

طرح توجیهی شهرکرد

 در این مقاله، یکی از کامل ترین و دقیق ترین مطالب در مورد طرح توجیهی توسط تیم مهندسی افق صنعت داتیس شهرکرد گردآوری شده است. شرکت مهندسی افق صنعت داتیس شهرکرد ( بهترین شرکت ارائه خدمات طرح توجیهی در شهرکرد)، آماده اخذ و انجام سفارشات طرح توجیهی صنایع کشور و بخصوص استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد است دارای دفتر فعال در شهرکرد و مرکز خدمات کسب و کار استان می باشد.

متقاضیان طرح توجیهی شهرکرد و سایر مناطق کشور می تواندد برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09133802065 حاصل فرمایید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

طرح توجیهی شهرکرد

معنای کلمه طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی یا fesibilty studiy ( fesibilty research ) یا طرح امکانسنجی همانطور که مشخصی است به معنای توجیه ( تشریح، توضیح، شرح ) داشتن است.

طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی ابتدا یک ایده را از همه جهات مطالعه و سپس محاسبات تخصصی مربوطه را انجام می دهد و شرحی در مورد آن ارائه می دهد. در مرحله بعد، با توجه به نتایج به دست آمده، مشخص می شود که آیا امکان عملی کردن این ایده وجود دارد یا نه.

علت تهیه طرح توجیهی چیست ؟

وقتی ایده ای به ذهن شما خطور میکند، این ایده خام است و تا زمانی که ایده بررسی نشود و از آن اطمینان حاصل نکنید، امکان اجرا شدن آن وجود ندارد. پس تیم تخصصی افق صنعت داتیس شهرکرد، طرح توجیهی را برای شما تهیه میکند تا بتوانید به وسیله آن افراد دیگر همانند بانک ها، سرمایه گذاران و سازمان های صادر کننده مجوزات را با ایده خود آشنا سازید.

مزیت های طرح توجیهی

فرض کنید در حال احداث کارخانه تولید مواد شوینده هستید.

حال اگر قبل از راه اندازی کارخانه، در مورد میزان تولید رقیب هایتان، مقدار فروش و قیمت های هر شرکت، میزان صادرات و واردات، ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید، شهرهایی که بیشترین مصرف محصول را دارند و سایر اطلاعات در مورد محصولتان اطلاعات کافی داشته باشید آیا قدم بعدی خود را مطمئن تر برنمیدارید؟

 

مهمترین مزیت طرح توجیهی این است که صاحب ایده و سرمایه گذار را در مورد کاری که میخواهند انجام بدهند، روشن میکند و تصمیم خود را از تمامی جهات میسنجند.

کاربردهای طرح توجیهی

زمانی که یک متقاضی یا صاحب ایده برای دریافت وام به بانک مراجعه میکند، باید این توانایی را داشته باشد که از طرح و ایده خود دفاع کند و جواب دادن ایده خود را به اثبات برساند. طرح توجیهی توسط کارشناس بانک مورد مطالعه و بررسی قرار میگیرد و ایده شمارا درک می کند. و پس از آنکه ایده شما مورد قبول واقع شد،اطلاعات مالی طرحتان تایید شده و وام به شما پرداخت می شود.

 

از همه مهم تر اینکه صاحب ایده یک نقشه راه کامل در دست خود دارد…

بخش های یک طرح توجیهی

 

  طرح توجیهی دارای سه بخش اصلی و اساسی می باشد. این سه بخش عبارتند از:

 

بخش بازار : محصول مورد نظر را با توجه به شرایط موجود در بازار بررسی میکنیم و نشان می دهیم آمار تولید این محصول در چند سال اخیر چقدر بوده است و میزان ظرفیت بازار را پیش بینی میکنیم. 

 

بخش فنی : روش یا روش های تولید محصول را بررسی می کنیم. همچنین مشخص میکنیم که چه ابزار و ماشین آلاتی برای تولید محصول نیاز می باشد. همچنین موارد دیگری از قبیل مواد اولیه و تعداد پرسنل و … در این بخش قرار میگیرند.

 

بخش مالی : در این بخش میزان سرمایه در گردش مورد نیاز، هزینه لازم برای خرید ماشین آلات و تجهیزات، حقوق و دستمزد پرسنل و سایر اسناد مالی قرار میگیرند. سر انجام با استفاده از نرم افزار کامفار از محاسباتمان خروجی میگیریم.

 

طرح توجیهی خود را به ما بسپارید ...

برترین ارائه دهنده طرح توجیهی در شهرکرد

نرم افزار کامفار چیست؟

نرم افزار کامفار یک برنامه قابل نصب بروی کامپیوتر میباشد که جهت اطمینان٬ از درستی تحقیقات و محاسبات قبل از اجرا استفاده میشود. همچنین این نرم افزار سازماندهی گزارشات مالی و اقتصادی را بهبود میبخشد. در نهایت نیز خروجی این برنامه نشان میدهد که جذابیت سرمایه گذاری بروی ایده مورد نظر چقدر میباشد.

طرح توجیهی برای چه موضوعاتی تهیه می شود ؟

4 مورد کلی وجود دارد که طرح توجیهی برای آن موارد نوشته می شود.

این موارد به همراه مثال هایی برا آنها در زیر آمده است:

  • صنعتی : تولید مواد غذایی – تولید فولاد – ساخت لوازم آرایشی – ساخت فیلتر هوای ماشین و …
  • پتروشیمی : احداث پالایشگاه – تولید مواد شوینده – تولید انواع اسید ها و …
  • کشاورزی : احداث گلخانه – احداث شیلات – احداث دامداری و …
  • گردشگری : راه اندازی رستوران و کافه – راه اندازی مجتمع تفریحی و گردشگری بین راهی – ایجاد محلی برای گردشگری مثل رفتینگ و تلکابین و …
طرح توجیهی شهرکرد

نحوه نوشتن طرح توجیهی

یک لیست از تمام پرسش هایی که در ذهنتان وجود دارد تهیه کنید. به تک تک این پرسش ها جواب دهید و این جواب ها و اطلاعات را در یک سند جمع آوری کنید.

به نظرتان این سند مورد قبول بانک می باشد؟ پاسخ قطعا خیر می باشد.

طرحی قابل قبول می باشد که توسط کارشناسان و متخصصان آن حوزه باشد. ما در شرکت افق صنعت داتیس، اطلاعات مربوط به بخش بازار توسط تیم مطالعات بازارمان بررسی و نوشته میشود. در بخش فنی، مهندسین شرکت با بازدید دقیق محل اجرا، اطلاعات فنی را ثبت میکنند.

 

طرح توجیهی مورد تایید بانک چگونه است ؟

طرحی که شامل موارد زیر باشد:

۱– توسط یک شرکت معتبر همانند افق صنعت داتیس نوشته شده باشد. ( افق صنعت داتیس عضو رسمی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی کشور است.)

۲– طرح باید مهر تایید داشته باشد. ( فقط شرکت های عضو کانون مشاوران میتوانند مهر کنند.)

۳– طرح با فرمت بانک هماهنگ باشد.

گواهینامه های شرکت مهندسی افق صنعت داتیس

جواز فنی مهندسی از سازمان صمت

عاملیت توسعه خوشه های کسب و کار

صلاحیت عارضه یابی واحدهای صنعتی

صلاحیت شناسایی و رفع نیاز های فناورانه

 

فرمت طرح توجیهی برای بانک چگونه است ؟

هر بانک به یک شکل طرح های توجیهی را میپذیردپس بدیهست برای دریافت وام از بانک مورد نظر باید قوانین و ضوابط آن سازمان را رعایت فرمایید. این قوانین متوانند نکات نگارشی باشد و یا نحوه انجام محاسبات. همینطور سر فصل ها نیز با توجه به نیاز هر بانک ممکن است جا به جا گردد. به همین دلیل پیشنهاد میگردد که تهیه طرح را به یک شرکت با تجربه بسپارید.

فرمت مورد پذیرش توسط بانک های مختلف، متفاوت می باشد. همین امر باعث می شود برای دریافت وام و تسهیلات از بانک مورد نظرتان، باید قوانین و ضوابط آن سازمان را رعایت کنید. این تفاوت ها می تواند از نوع نگارش باشد تا نحوه انجام محاسبات و سر فصل ها!!!

پس بهتر است این کار را به ما بسپارید و خیالتان از بابت همه چیز راحت باشد.

 شرکت مهندسی افق صنعت داتیس … بهترین طرح توجیهی شهرکرد 🙂

طرح های رایگان قابل ارائه به بانک هستند ؟

خیر هیچ بانکی این طرح ها را قبول نخواهد کردچرا که یک طرح توجیهی باید با بروزترین اطلاعات و مطابق با ویژگی های آن ایده نوشته شود.

برای مثال اگر طرح با عنوان طرح توجیهی تولید فرآورده های گوشتی دانلود کردید باید در قدم اول تمامی اطلاعات داخلی آنرا مطابق با شرایط و نیازمندی های خودتان تغییر دهید و به زبانی دیگر آنرا از نو نگارش کنید.

طرح های قابل دانلود موجود در اینترنت صرفا برای آشنایی بیشتر قرار گرفته اند و قابل ارایه در بانک نیستند.

هزینه تهیه طرح چقدر است ؟

عوامل بسیار زیادی همانند بانک مورد نظر٬ حجم سرمایه گذاری٬ موضوع طرح توجیهی و … در تعیین قیمت تاثیر گذار هستبرای اطلاع از قیمت ها کافیست با تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

زمان مورد نیاز برای تهیه طرح چقدر است ؟

این مورد هم کاملا بستگی به شرایط مراجعه کنند محترم داردشرکت مهندسی افق صنعت داتیس به علت حضور متخصص ترین های این حوزه می تواند کمترین زمان تحویل طرح توجیهی را به شما پیشنهاد دهد که در قالب یک جلسه خدمت شما اعلام میگردد. 

طرح توجیهی خود را به ما بسپارید ...

صفر تا صد ثبت تغییرات شرکتت رو به ما بسپار

بهترین طرح توجیهی شهرکرد